lördag 5 september 2015

På språng

Så det här blir ett inlägg som jag trycker in lite snabbt medan jag väntar på att checka in. Jag tänkte meddela att jag tar semester från allt i en vecka och det dröjer nog lite mer innan jag skriver något mer här.

Men tänkte berätta lite kort om vad som händer just nu och framöver i mitt liv.
Jag har som några har märkt jobbat på en restaurang här under sommaren och tanken är att jag ska jobba ett år innan jag söker in till någon utbildning igen. Just nu lutar det mot finans på antingen Stockholm, Göteborg eller Kristanstad universitetet. Jag bryr mig inte så mycket om var jag hamnar utan det handlar mest om var jag kommer in, jag har flyttat förut och kan göra det igen.

Eftersom jag har jobbat klart vid Skuleberget för iallafall denna gång så söker jag jobb, helst i Norge eller Åre där jag kan ta ett säsongsjobb i fjällvärlden. Varför ett säsongsjobb ? Ja det är inget måste men jag tycker det är roligt att testa någonting nytt och att få jobba i fjällen har ju sina fördelar. Gillar också att jobba med och för människor och att jobba på restaurang kan vara stressigt men också väldigt roligt då du alltid möter nya människor. Sedan har jag sökt alla andra jobb bland annat
i Sundsvall, Härnösand och Kramfors men vill helst till fjällen eller Norge.

Förutom jobb så har jag ju denna blogg som jag precis flyttade över hit från blogg.se. Anledningen varför har bland annat med att här på blogger kan jag mer bestämma över min blogg utan att behöva betala eller uppfylla några krav. Det handlar också om en fråga om intäkter även om detta inte är just nu något intressant. Fast det handlar om att om jag kan få 10-100kr per inlägg så gör det väldigt stor skillnad när och om jag når ut till en bredare publik. Jag kan också se statistik på ett annat sätt på denna sida då det är Google som står för allt. Allt från blogger, intäkter, statistik och hjälp alltså allt från samma ställe. De erbjuder också ett bättre utbud av mallar som kan göra din blogg mer personlig. Jag har för övrigt en blogg köpt en hemsida som jag jobbar på lite då och då. Just nu har jag en idé om att skapa en innehållssida eller en informationssida som kan vara en plats där all info om "börsekonomi" kan finnas.. Alltså vad är tex en aktie eller vad skedde 1929. Detta är min idé som jag jobbar utifrån fast det är mer av bara ett sidoprojekt som jag jobbar med, slutresultatet är mindre intressant utan det är roligt att leks runt lite. Man ska väl passa på att testa lite olika saker och varför inte testa att skapa en hemsida. Det kanske till och med kan hjälpa en i framtiden att man har hållit på med både en blogg och en hemsida, vem vet.

Nåja det blev sådär med det här inlägget, ganska bra ändå med tanke på att jag har skrivit det hela på mobilen medan jag sitter på Arlanda. Men som sagt åker på semester nu och en vecka framöver. Förhoppningvis så sker det ingenting på börsen under denna tid fast skulle inte förvåna mig om allt faller ihop.. Ha det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar